top of page
  • תמונת הסופר/תד״ר רקפת לוין גונן

כיצד לקדם מיומנויות חברתיות בבית

אחת ההתמודדויות המשמעותיות עבור הורים לילדים עם צרכים נוספים היא ההתמודדות החברתית. כשיש ילד.ה עם קושי תקשורתי, ילד.ה עם קושי בוויסות, ילד.ה עם קשיי קשב (עם או בלי היפראקטיביות), ועוד ילדים עם קשיים מגוונים, יש התמודדות חברתית, פעמים רבות לא פשוטה.

במאמר הזה אציע כמה אפשרויות לעזרה שאפשר לתת לילד.ה בבית בנוגע לתיווך ותמיכה חברתית.


לא רוצים להפגש עם הילד.ה שלי


פעמים רבות כשאתם הורים לילד.ה עם צרכים נוספים יש לכם תחושה שאחרים לא רוצים לפגוש אותו. חשוב שתבדקו היטב האם זה אכן המצב. לעתים מתוך הרגישות שלנו, אנחנו מפרשים את המציאות. בימינו המון ילדים נמצאים בלא מעט חוגים ופעילויות, כמו כן, הורים רבים פחות גמישים ומתאמצים כשיש להם יותר מילד אחד.

אל תתייאשו מלמצוא שניים שלושה ילדים שאיתם אפשר להפגש באופן קבוע. תקבעו תמיד רק עם ילד.ה אחד.


הילד.ה שלי מתקשה לחלוק במשחקים


בגילאים צעירים מאוד זו התנהגות מותאמת מבחינה התפתחותית. לאחר מכן, זה יכל להוות מכשול כאשר מגיעים חברים הביתה. אפשר לומר לילד, אני יודעת שאתה פחות אוהב שמשחקים לך בצעצועים. בוא נשים בסלסלה פה את כל המשחקים שאתה ממש לא רוצה שיגעו בהם. את הסלסלה נשים אצלי בחדר שינה. כל שאר המשחקים יהיו משחקים בהם תשחקו יחד.


היא משחקת ליד החברה ולא איתה


זה בסדר. מחקרים מראים שהחוויה של ילדים שמשחקים זה לצד זה היא חוויה רגשית של ביחד, של משחק משותף. והחוויה הרגשית זה מה שחשוב.


ולסיום, מה לעשות אם זה לא עובד?


אל תפחדו ממפגש עם מסכים. אתם רואים שזה לא מצליח, שאין אינטראקציה? זה בסדר לפתוח משחק מחשב או לשים סרט בטלויזיה. מה שחשוב זו החוויה המשותפת והטעם הטוב שישאר לשני הצדדים.



32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Kommentare


bottom of page